nedelja, 9. avgust 2015

Bike Transalp MTB 2015

Prva tekma za leto 2015, za katero sem vplačal štartnino je bila ravno Transalp. Lahko rečem, da je bila glavni motivator, da sem letošnjo sezono TT in cestno kolo zamenjal za gorca. Transalp je legenda med MTB tekmami, saj je bila to prva večdnevna kolesarska tekma, ki poteka že od leta 1997, hkrati pa je merilo vsem ostalim etapnim MTB dirkam. Poteka vsako leto s štartom v Nemčiji (letos v Ruhpoldingu), preči Alpe in se vsakič konča na Gardskem jezeru v Italiji.



Izmed vseh tekem v letošnji sezoni je imela vsaj na papirju najbolj strašen profil. Kar 625 km z 19.360 višinskimi metri. Ker se tekmuje v dvojicah, sem za tekmo potreboval močnega sotekmovalca. Niti mi ni bilo potrebno dolgo časa iskati. Z Nizozemcem Derk Jan van Puttenom sva kar po internetu ugotovila, da sva dovolj kompatibilna, da na dirki nastopiva skupaj, pa še enake starosti sva. Glede na to, da je že celo življenje gorski XC kolesar, sem vedel, da za razliko od Transpyra to ne bo avantura, ampak dirka. V bistvu moja prva etapna "dirka". Glede na njegovih sub-70 kg in konstantnih 10-15.000 km z MTB letno sem vedel, da bo z njim odpeljati dirko velik izziv. Ampak jebiga, vsaj čakati mi ga ne bo treba :) Za razliko od njega pa sem imel več izkušenj z večdnevnih in nasploh daljših dirk. Tekom leta sva se preko FB obveščala o opravljenih treningih, kar hitro pa se je približal julij in s tem tekma (med 19.-25. julijem). V soboto, dan pred tekmo sva se šele prvič v videla v živo in na hitro predebatirala strategijo za teden pred nama. 

Dan 1: 102 km, 2.300 v.m.




Prvi dan se je začel bistveno prehitro glede na to, da dirka traja sedem dni. Vendar pa je bila to nuja. Organizator nam je dan prej na briefingu sporočil, da se približno 15 km po štartu cesta močno zoži in da lahko pričakujemo zastoje. Edina opcija torej, da ne naletiš na zastoj oziroma, da je ta čim manjši je, da do zožanja prideš med prvimi. Enostavna rešitev, do katere pa se dokopljejo tudi vsi ostali. Še večji problem je, ker imajo tudi slabše trenirani prvi dan še preveč moči in so v stanju držati precej visok tempo. Tako prvih 15 km odpeljeva v brutalnem tempu. Po cesti, ki se rahlo vzpenja navzgor sem vseskozi na gumi partnerja in do zožanja pridem skoraj mrtev. K sreči se izogneva zastoju in močno zmanjšava tempo, saj takšno ekstremno dirkanje ni več potrebno, niti ga nebi zdržal(a). 


Preostanek etape še vedno voziva precej hitro, na okrepčevalnicah se za razliko od Transpyra ne ustavljava, oziroma so postanki ekspresni (da ne izgubiva skupinice) in cilj doseževa bistveno hitreje, kot sem računal. Za 102 km porabiva 4h 34min in končava na 105. mestu absolutno (med nekaj več kot 500 dvojicami). 


Dan 2: 79km, 2.800 v.m.

Drugi dan sem kar precej čutil noge in upal, da se mi to ne bo poznalo. Etapo sva načrtno odpeljala počasneje kot prvo, z rezervo in vseeno napredovala na 98. mesto absolutno. Etapa je bila res čudovita; strmi klanci, lepi razgledi, spusti po flow progi, tehničen del čez mokre korenine z vrhuncem etape v (sicer nepomembnem) ciljnem šprintu petih ekip, ki sva ga povrh še dobila. 

Deli, kjer je bilo potrebno hoditi so bili kar pogosti in eden izmed manj prijetnih delov dirke
Počasi sem začel ugotavljati kje so moje šibke točke in kje sem komparativno boljši od ostalih. Veliko časa sem v primerjavi z ostalimi na primer izgubil na kratkih klancih, kjer so jih vsi odšprintali, pri pospeševanjih in pri tehnično nezahtevnih spustih po makadamu. Pri dolgih klancih, vožnji po ravnini, tehnično zahtevnih spustih in spustih po asvaltu pa sem brez težav druge vsaj držal, če že ne prehiteval. 


Zaradi treninga triatlona, kjer je point to, da si v stanju držati enako intenzivnost skozi daljše časovno obdobje so mi ustrezale ravnine in dolgi klanci, odsotnost šprintov na treningih pa se je odrazila v tem, da drugim v njih in kratkih klancih enostavno nisem bil kos. Zaradi kolesa - 14 let starega Gary Fisherja (s 26'' kolesi in V-zavorami) sem po eni strani zaostajal na nezahtevnih spustih, saj sem imel bistveno slabšo zavorno moč in oprijem. Odsotnost disk zavor in visok tlak v zračnicah (2-2.3 bar spredaj in 3 bar zadaj, da sem preprečil snake-bite) se je odrazila v slabem oprijemu gume s podlago in strahu, da mi ob pre-agresivnem zaviranju zaradi vroče zavorne površine raznese zračnico. Po drugi strani pa sem bil na tehnično zahtevnih spustih navajen na to, da zadnje kolo nima stika s podlaga in da pač prosto plava.

Legendarni Gary


Dan 3: 118 km, 3.600 v.m.

Tretji dan sem bil že kar utrujen, hkrati pa me je res zanimalo, kako utrujeni so ostali. Na sporedu je bila kraljevska etapa s 118km in 3.600 v.m. Na začetku etape nas je čakal dooooolg klanec, kjer smo pridobili skoraj 1.900 v.m. Po informacijah organizatorja, naj bi bil prvih 18 km lep makadam, sledilo pa naj bi 6 km hoje. 


Večina nas je bila mnenja, da tistih 6 km hoje pomeni le, da bo teren tehničen in da ga večina resda ne bo vozila, mi pa ga pač bomo in da bo hoje maksimalno 1-2 km. S partnerjem etapo začneva precej hitro, da se izogneva potencialni gneči na delu, kjer bi bilo potrebno hoditi. Na 18. kilometru vzpona, kjer večina ljudi že začne hoditi (ja, organizator je imel prav), pa s partnerjem vseeno še poskušava voziti precej tehničen predel. Kar se izkaže za največjo neumnost. Partner z zadnjim menjalnikom udari ob skalo, ki mu menjalnik potegne med napere zadnjega kolesa in ga odlomi. Edina rešitev je pretvorba kolesa v singlespeed.  

Singlespeed conversion. Tačas najbrž kolesarski servis z najlepšim razgledom.
Odmontirava menjalnik, skrajšava ketno in začneva hoditi kot vsi ostali. V tem trenutku se k sreči še ne zavedava kako težko bo nadaljevanje etape (še 100 km in ca. 1.700 višincev). Sledi 6-kilometrski odsek, kjer je bilo potrebno hoditi in kolo peljati ob sebi oziroma ga nositi. Pot je potekala po planinski poti, ki je uničevala kolesarske čevlje. Kot sva izvedela po tekmi, je belgijskemu nesrečnežu po dveh kilometrih hoje počil karbonski podplat, ki ga je nato preostale 4 km drezal v podplat, in njegova avantura se je krvavo končala. Tudi partnerju je odstopil podplat in od te etape dalje, sva ga vsak dan znova obvila z selotejpom. 

Selotejp in vezice so nuja na daljših dirkah, saj z njimi lahko odpraviš marsikatero težavo
Zadnjih 40 m vzpona in nato spusta poteka po sneženi zaplati, ki vsaj malo popestri hojo. Končno dosežemo najvišjo točko te etape in pričnemo s spustom. 


Strm spust se kmalu konča in sledi ca. 45 km zelo položnega spusta, kjer vsi ostali vozijo med 30 in 40 km/h. S partnerjem žal ne moreva, saj zaradi  singlespeeda ne more poganjati več kot 15 km/h. Zato se me po ravnini drži za dres ali podsedežno oporo in komaj držim 25 km/h. Kmalu ugotoviva, da bo etapa zelo dolga, če zadnjega menjalnika ne uspeva usposobiti. Zato kličem organizatorja in ga vprašam, če lahko na drugo okrepčevalnico (na 80. kilometru) pripelje nov menjalnik in ketno, da popraviva kolo. A organizator je neomajen. Med tekmo se tekmovalcem ne sme nuditi pomoči. Lahko le poskrbi za prevoz do cilja, a v tem primeru sva diskvalificirana. Z odgovorom sva se pač morala sprijazniti in tako požreti sanje o lepi etapni in skupni razvrstitvi. To najbrž mene niti ni prizadelo toliko kot partnerja, ki je na tekmo prišel v res izvrstni formi in odločen, da poseževa čim višje. Po 80. kilometru se "ravnina" konča in začnejo se klanci. Razmerje je sedaj pretežko, da bi partner lahko normalno odvozil klance. Zato vse klance odpelje stoje dokler pač gre, nato pa ga sam rinem proti vrhu kolikor imam moči in nato spet nadaljuje stoje. Na ta način sva odkolesarila vse klance, žal pa izgubila ogromno energije. Na ta način prikolesariva do cilja po 8h 45min. Glede na tekmovalce s katerimi sva pretekla dva dni končala etapo sva izgubila med dvema urama in 2h 20 min, hkrati pa izgubila še precej več energije. Posledično sva padla na 146. mesto absolutno. Po tekmi partner končno lahko zamenja menjalnik in kolesa so pripravljena na nov dan.

Dan 4: 90 km, 2.500 v.m. 

Četrti dan sva štartala pod vtisom preteklega dne. Bolj umirjeno, saj je bilo sanj o vidnejši uvrstitvi konec. Vendar pa sva tekom etape spet pridobila motivacijo in začela stopnjevati tempo. 


Etapa je postregla z dolgim zelo položnim klancem in nato spustom v Cortino d'Ampezzo v dolžini 30 km. Na tem odseku smo partner, njegov nizozemski kolega Heike in jaz močno navili tempo in noben nam ni mogel slediti niti v zavetrju. Samo na tem odseku smo prehiteli preko 40 kolesarjev. Heike se je celo žrtvoval za najino končno uvrstitev in opravil večino vožnje spredaj. Čim se je v Cortini začel vzpon na Rifugio Cinque Torri se nama je umaknil in rekel, da je on za danes delo opravil, midva pa sva mu morala obljubiti, da z enako zagnanostjo do konca odpeljeva to etapo. V skoraj istem trenutku je vročinska nevihta poskrbela za močan dež, ki pa je bil kot naročen, da sva lahko vzpon opravila v hudem tempu, kjer sva pridobila novih 20 mest :) Vzpon se je končal s prečudovitimi razgledi na znamenite stebre Cinque Torri in če ne bi bila tekma, bi se zagotovo ustavil in užival v razgledu. 


Etapo sva končala še pred novo vročinsko nevihto in napredovala na 131. mesto. Dober rezultat nama je vlil upanje, da se do zadnjega dne uvrstiva v prvo stoterico, za kar pa bi morala nadoknaditi kar 1 h 10 min. Veliko, a glede na pretekle dni ne nedosegljivo. Sploh pa sva ugotovila, da je ostalim tekmovalcem moč začela upadati veliko bolj kot nama.



Dan 5: 73 km, 3.100 v.m. 


Peti dan so bili na sporedu v bistvu sami klanci in zelo malo spusta, kar mi je zelo ustrezalo :) Edini omembe vreden spust je sledil z zadnjega vzpona. Sprva tehnično zahteven, nato asvaltirana cesta, za konec pa tehnično zahteven enduro odsek. 


Tako na spustu nisva izgubila nobenega mesta. Na enduro odseku se je nabrala velika množica, zaradi katere sem postal preveč pogumen. Na travnatem delu so gume pri poskusu zaviranja izgubile stik s podlago in 10 m sem nenadzorovano drsel, nato pa so gume k sreči spet zagrabile, ravno dovolj hitro, da sem ovinek speljal kar po koreninah ob robu ovinka (podobno kot je pred parimi leti uspelo Bode Millerju z vožnjo po zaščitni ograji). Folk si je najbrž mislil kako noro obvladam kolo, jaz pa sem se skoraj do cilja tresel pod vplivom potencialnega padca, ki se pri hitrosti preko 60 km/h vsekakor nebi končal prijetno. Prebila sva se na 117. mesto in uvrstitev v stoterico se je zdela še za kanček bolj verjetna.


Dan 6: 89 km, 2.500 v.m.

Na jutro šestega dne sem se zjutraj počutil zelo slabo in za razliko od vseh ostalih dni, sva s partnerjem na prvi klanec izgubila kar precej mest. Enostavno nisem mogel zavrteti nog. Sledil je tehnično zahteven spust, kjer je večina ljudi hodila, s partnerjem pa sva ena redkih vozila. Resda sem tu vknjižil že četrti izgubljeni bidon na tekmi in dva nova padca, sva pa tu pomojem nadoknadila ves izgubljeni čas na vzponu. K sreči so tudi noge prišle k sebi in v nadaljevanju sva zopet dirkala kot pretekle dni, kar je zadoščalo za napredovanje na 110. mesto absolutno. 



Zavedala sva se, da je do konca le še ena etapa, pridobiti pa je potrebno še 10 mest. Zadnji dan bo torej šlo na nož. Najbrž so tudi ostali odločeni, da izboljšajo rezultat, ali pa vsaj ohranijo dosedanjega. Vseeno sva optimistična, da nama bo uspelo. Na najino srečo celo noč dežuje, kar pomeni, da bodo spusti precej težji kot sicer, hkrati pa se bo tudi ohladilo.

Dan 7: 75 km, 2.600 v.m.

Zadnji dan sem bil zelo vesel, saj sem že čutil, da je cilj blizu. Kolo je zdržalo, prav tako telo in tudi če pride danes do kakšne krize ali tehničnih težav, bi se vsaj v teoriji lahko tudi hodilo do konca. Etapo že od štarta začneva na polno in voziva v skupini, ki je zagotovo enega ranga višje od najine. Očitno prvi niso pripravljeni raskirati končanja dirke za pridobitev kakšnega mesta. 




Ko po spustu s prvega hriba prinoriva do asvaltne ceste, se izkažeta dva italijanska specialkarja. Kljub pregovornemu sovraštvu cestnih in gorskih kolesarjev naju prehitita in nama pokažeta, naj voziva v njunem zavetrju. Približno 4-kilometrski odsek naju tako vlečeta cestna kolesarja s hitrostjo okoli 40 km/h, tako da prehitimo kar nekaj sotekmovalcev. Nato je zabave konec, saj se začne zelo dolg in najbolj strm klanec na celi dirki. Pulz v višavah, noge pečejo, švic teče v potokih. Tako težkega vzpona nisem vozil v življenju in po etapi se s tem strinja tudi večina sotekmovalcev. Klanec je bil ravno toliko strm, da si ga poskusil odpeljati in ne sestopiti. Če ti je guma zakopala si moral sestopiti in do naslednjega ovinka hoditi. Najstrmejši odseki so bili prekriti z betonom in tam je kadenca komaj še dosegala 40 obratov na minuto. K sreči je bilo tudi tega klanca konec. 


Sledil je krajši vzpon in nato še 10 km do cilja. Z zadnjega klanca s partnerjem spet priletiva sama in upava, da naju po ravnini ne ujame kakšna skupinica. Kakšen kilometer voziva na polno, da se to ne bi zgodilo in z željo po uvrstitvi v stoterico. Spet se izkažejo Italijani. Prehiti naju tip v belem Fiatu in nama pokaže naj voziva za njim. Kakšno veselje. Po ravnini vozi med 40 in 50 km/h in komaj mu slediva. Noge kot beton, ampak zavedanje, da naju nihče ne bo ujel in dejstvo, da sva prehitela še 6 kolesarjev nama da motivacijo, da avta ne izpustiva. Pripelje naju slab kilometer do cilja, malo za dva tekmovalca. Odločiva se, da v ciljnem šprintu obračunava še z njima. S šprintom začnem že pol kilometra pred ciljem in s partnerjem ga suvereno dobiva. 


Čeprav je z vidika končne uvrstitve to popolnoma nepomembno, nama to prinese neizmerno zadovoljstvo. Po prihodu v cilj drug drugemu čestitava za nor teden in partner pa mi tudi čestita za odlično vožnjo, saj je videl, da od sebe ne bi mogel stisniti niti atoma moči več. To je bil moj maximum. Zaveda se tudi, da je za slabšo uvrstitev kriv predvsem njegov odlomljen menjalnik. Kar sva naredila, sva naredila, sedaj le še čakava, da v cilj prikolesarijo ostali in vidiva, ali je hitra vožnja zadoščala za udarno stoterico. 


Po objavi neuradnih rezultatov nama odleže. Dosegla sva 98. mesto!!!!!!!!!! Ob tej priložnosti se tudi sam strinjam, da je čas za pivo in pico. (Sedaj, ko pišem tale zapis sem ob preverjanju uradnih rezultatov opazil, da so naju premestili na 102. mesto.) 


Če v tretji etapi partner ne bi odlomil menjalnika bi končala nekje med 60. in 70. mestom. Strinjava se, da v prihodnosti dirko ponoviva in dokaževa kaj lahko storiva, če nama tehnika ne ponagaja. Sem pa vsaj vesel, da je moje kolo zdržalo skoraj brez problemov; nobene počene zračnice, le 2x zvit menjalnik, za kar pa so serviserji brez težav poskrbeli.


Po pivu in pici sledi še pravi cilj tekme in sicer na Gardskem jezeru. Večina tekmovalcev se je zadovoljila s prečkanjem senzorja, s Heikejem pa sva odločena, da dirko speljeva do konca. Edini problem je, da je jezero povsod v bližnji okolici globoko vsaj 10 m in ker s kolesom še nikoli nisva zapeljala v vodo nisva prepričana, ali bo kolo plavalo ali potonilo. Na koncu vseeno prevlada želja po hitri ohladitvi in zapeljeva se v jezero. Sočasno tudi ugotoviva, da kolo plava na vodi :D Ko to vidijo tudi ostali, se nekateri opogumijo in nama sledijo, ampak občutek, da si to izvedel prvi ostane.

Transalp je vsekakor bolj dirka kot avantura. Na štartni listi je večina imen gorskega kolesarstva - od nacionalnih do svetovnih prvakov in dejstvo da se lahko primerjaš z njimi ti vsekakor da dodatno spodbudo, da dosežeš svoje meje. Super vzdušje med in po tekmi pa je še dodaten plus, ki vsekakor poskrbi, da jo vsak resen gorski kolesar uvrsti na svoj seznam (in jo tudi odvozi!). 

Še uradni recap dirke.

Ni komentarjev:

Objavite komentar